ortaya karışık bir yazı

8 Mart 2016 Salı
sabah gelirken işe yolda yav ben bu iki şehrin güzel yanlarını yazmadım  diye düşündüm kendi kendime; şimdi efendim bakmayın ben kocaman kahkahalar atan bir insan olduğumdan orta avrupanın insanını soğuk bulduğuma; hepsi kibar insanlar prag'lı erkekler bir tık daha yakışıklı:) aklınızda olsun. sonra sokaklar ve kaldırımlar geniş geniş ferah ferah ve elbette temiz. pragda yürürken opera binası civarında karşıdan gelen 60 lık amcanın yerdeki sigara izmaritini alması olayı açıklıyor zaten; adamlar temiz şehirleri de temiz. budapeştede de sabah erkenden hava alanına gitmek için çıktığımda sokaklar temizleniyordu. 

aa bakın size prag'da yürürken kemal demirasal bellevue'de afişini gördüğümü yazmamıştım; prag'da tanıştım kemal demirasal ile; bellevue şefi kemal demirasal'ın mekanında yemek yemiş sonra da kendi mekanına davet etmiş. özel bir menü ile kemal demirasal prag'daydı. ben bir merhaba demek için girdim mekana. pek güler yüzlü bir şef kemal bey. ayaküstü lafladık. 

sonra iyi olan bir şey daha giderken kim duysa aman pasaportunuza paranıza sahip olun dediyse de şükür ki bir şey çaldırmadan döndük yuvaya. tabii ki hostelde uyurken çantanı yanına koyuyorsun paranı ikiye içe bölüyorsun kendince kimi önlemler alıyorsun ama adım başı da hırsızla karşılaşmadım. belki daha kenar / tehlikeli yerlere gitmediğim için. prag özellikle güvenli ben 10 da indiğimde ıssız florenc civarında yürüyen kadınlar gördüm hiçte korkuyor gibi değillerdi e ben de korkmadım. yerel barlarına da gittim geç saatte. şehirlerin sanırım farklı alarmlar yüzünden güvenlik seviyeleri arttırılmış eh bu da turiste yarıyor. 

dünkü yazıyı size kuzu etli arapsaçı / rezene tarifi veririm diye bitirmiştim; aklımdayken yazayım: bir kaç tarif okudum sonra bildiğim gibi yaptım. önce kuzu kaburga aldım bu aralar kasaptan yana şanslıyım; eve gidince bolca ama gerçekten bolca sarımsak ayıkladım rezeneleri sirkeli suda bekletirken sonra iyice ısıttığım tencereye sızmayı sarımsakları koyup en küçük ocağı da kısıp etleri ekledim e tabii ki tuz ; bi 10 dakika kadar et sızma sarımsak pişerken ben o arada rezeneleri yıkadım, sadece iri sapları biraz kestim doğradım gözüme çok az gelince dolaptan bir kaç biber ekledim, hepsini hoop tencereye üzerine 2 yemek kaşığı su ekledim, bekledim pişmesini. kokusu iyice evi sarınca trabzon tereyağı vardı dolapta bir parça lezzeti arttırsın diye koydum tencerenin ortasına bir defa da tereyağı eriyip çevirince kapattım altını.
iki saat kadar sonra oturdum hepsini yedim! 

başka ne yazayım, aklıma gelenler bunlar. 

0 comments: