spor salonu maceraları, para nasıl biriktirilir?

7 Nisan 2016 Perşembe
alakasız iki konu var başlıkta; ikisini de yazacağım. 

öce spor salonu konusuna açıklık getireyim; istanbul neye ha-yır dediysem bana yaptırmakta bir bir hem de!:) eskiden para verilip spor mu yapılırmış / kısa mesafeye taksiye mi binilirmiş gibi sürü sepet dalga geçtiğim her şeyi bir bir yapıyorum... tıpış tıpış gidip spor salonuna yazılıyor ha bir de taksi ne yaa yürürüm ben, diyorum ya şimdi sabahları ya çokk sıcak hadi  taksi ya da ayy buz gibi hava hadi taksi, diyen yine benim. 

şimdi bu spor konusu içimi yakan bir konu; evimin olduğu semtte yürüyecek bir yerim yok, evde spor yapmak ıhh zor iş eee handan'ın gıdısı çıktı dahası o beyaz keten elbise olmuyor, kaç para verdim ben ona!? düşün düşün sonra baktım olacak değil barbunlar, enginarlar, kuzu kaburgalar da hayatımda olsun ama kilo da almayayım... gittim yazıldım spor salonuna, parasını da peşin ödedim. dün açılışı yaptım. spor çantama bir eşofman (tayttan nefret ediyorum ben) üstüne yakasını kesip kendi rahatıma uydurduğum bir tişört, spor ayakkabı, yedek çorap ve su koyduğum çantayı attım sırtıma iş yerinden çıkınca doğru salona. ilk gün yağ ölçümü yapacaklardı eğer ben 4 saat öncesinden bir şey yememiş olsaydım; yoğurt yedim ben yaaa, yoğurt yemekten sayılır mı, desem de sayılır deyip gülümsedi hoca:) neyse, yağ ölçümü olmadı madem e ben bi giriş yapayım dedim. salonu gezdik; sonra ben ne istediğimi anlattım hocaya o da bana ilk gün için basit bir program yaptı hemen;  önce 20 dakika yürüdüm 4. seviyede sonra vallaha adını bilmediğim bir şeyde 15 dakika dalgalandım:))) en son 15 dakika bisiklet çevirdim, ve evet zorlanmadan yaptım bütün bunları. 

gittiğim salon temiz düzgün bir salon; çalışan çocuklar kibar, dolaplar, duşlar vs temiz. havuz var. yani bir spor salonunda olması gerekenler var; ultra lüks değil, gayet iyi.  

şimdi 3 aylık bir dönemde bakalım istediğim sonuçlara ne kadar ulaşacağım. ilk etapta vermem gereken 6 kilo var. tekrar 38 bedene inmem için bu şart. dün ve bugün yoğurt, zeytinyağlı kereviz, bolca peynir ve bugün dayanamayıp bir dondurma yiyerek geçti:))) açım ulan! 

macera olarak çok büyük olmasa da mavi gömlekli birini çalışan sanıp şampuan sormam, gülümsetti herkesi; tabii ki kusura bakmayın mavi gömleği görünce demesem daha iyi olacaktı. kadıncağız bir daha giymez o gömleği ve evet duşlarda şampuan ve duş jeli varmış zaten. 

*** 

bu para biriktirme konusunu geçen bir iki blogda ve twitte gördüm; ya siz nasıl para biriktiriyorsunuz, aklım almıyor diye. vallaha istanbula biriktirmek zor, biliyorum ama imkansız değil. 

- hafta içi sabahları o saçma sapan kahvaltılara ödediğiniz paranın yarısına evde nefis sandviçler hazırlayıp kar edebilirsiniz. bunu deneyin. 

- az kıyafet öz kıyafet. biz nasıl biriktiriyoruz? 15 tane pantolon yok benim gardrobumda, yoksa nereye gidiyorsun budaya peşteye:)? 

- pazara çıkın, pazara. hem marketlerin ışığı altında suyu çekilmiş sebzeleri almaktan kurtulursunuz hem pazarda mevsimin sebze meyvesini alırsınız hem de kar edersiniz. 

- az için:) 

- kafelerde bir makarnaya 35 kaat vermeyin 

- ev partileri yapın 

e biriktirdik ne yapcaz handan, ay çıkın gezin ne bileyim ben bir arsa alın köyün birinde denize yukarıdan bakan hani kaçış hayali kuruyorsunuz ya yapın oraya sazdan bir ev... tamam tamam biriktirince canınız ne istiyor da yapamıyorsanız pahalı diye, onu yapın. 




0 comments: